مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران درباره رفع سد معبر و ساماندهی بساط گستران در محدوده چهارراه ولیعصر تا خیابان جمهوری توضیحاتی را ارائه کرد.

ساماندهی چهارراه ولیعصر

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران درباره پایان انسداد معابر چهارراه ولیعصر و ساماندهی دستفروشان گفت: موضوع چهارراه ولیعصر و بساط گستری که در این منطقه وجود داشت مربوط به دیروز و امروز نیست و زمان زیادی است که این معضل را در این منطقه داریم و متاسفانه شهرداری تهران در سال گذشته اقدامی برای جمع آوری این بساط گستران کرد و سه الی چهار ماه نیز بساط گستری در این منطقه جمع آوری شد، اما به علت اینکه نتوانستیم فضایی را به عنوان بازارچه برای این افراد راه اندازی کنیم نتوانستیم ادامه دهیم و دوباره بساط گستران برگشتند.

او ادامه داد: امسال شهرداری منطقه ۱۱ روبروی تئاتر شهر یک زمین دو هزار متری را برای این منظور اختصاص داده است. همچنین شرکت ساماندهی مشاغل این محوطه را غرفه‌بندی کرده و بالغ بر ۱۱۵ غرفه آماده کردند و این آمادگی را داشتیم که بحث ساماندهی بساط گستران محور چهارراه ولیعصر را انجام دهیم. با انجام هماهنگی‌های لازم خوشبختانه هم شرکت ساماندهی و هم یگان حفاظت شهرداری در شورای تامین شهر تهران یک مصوبه اخذ کردند که بحث چهارراه ولیعصر باید از این بساط گستری تخلیه شود و محلی برای آن‌ها در نظر گرفته شود و به عبارتی ساماندهی مشاغل در این جا شکل بگیرد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران تصریح کرد: این کار با توجه به مصوبه شورای تامین انجام و فضایی برای این منظور نیز آماده شد. در همین راستا روز یکشنبه گذشته بعد از جلسه‌ای که با هماهنگی مناطق ۱، ۶ و همچنین یگان حفاظت شهرداری تهران داشتیم و البته با هماهنگی با نیروی انتظامی و استفاده از نیروهای یگان امداد فاتب از روز یکشنبه گذشته جمع آوری بساط گستران در این محدوده آغاز شد. از انتهای سال گذشته نیز شرکت ساماندهی نسبت به بساط گستران اقدام کرده بودند در حال حاضر نیز به آن‌ها اعلام شده است که به داخل بازارچه بیایند، البته هنوز همه بساط گستران به این بازارچه نیامده‌اند و احتمالا تصور می‌کنند که این طرح هم موقتی باشد برای همین هنوز مراجعه نشده است.

رنجبریان با تاکید براینکه دیگر به هیچ بساط گستری اجازه اینکه در این محدوده بساط کند داده نمی‌شود، گفت: تقریبا روزانه در دو شیفت از ساعت ۷ صبح تا ۳ عصر و از ۲ بعداز ظهر تا ۹ شب در هر شیفت ۳۰۰ نفر از نیروهای معبربان و شهربان در این محدوده مستقر هستند. همچنین حدود ۷۰ نفر از نیروهای یگان امداد فاتب نیز در این محدوده در کنار همکاران ما حضور دارند تا ضابط قضایی نیز در این کار در کنار ما باشد تا خدایی نکرده درگیری ایجاد نشود که البته تاکنون مشکل خاصی هم ایجاد نشده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا بساط گستران برای حضور در بازارچه باید هزینه پرداخت کنند، تصریح کرد: منطبق با مصوبه شورای شهر هر بازارچه‌ای ایجاد می‌شود یک رقم ناچیز از سوی فرد باید پرداخت شود اما در خصوص این منطقه باتوجه به حساسیتی که وجود دارد تصمیم بر این گرفته شده که بساط گستران در این محدوده، سه ماه اول حضورشان در این بازارچه رایگان باشد تا بتوانیم آن‌ها را جذب کنیم و کار آن‌ها هم رونق بگیرد و به اصطلاح پاخور بازارچه بالا برود و مردم مراجعه کنند بعد از سه ماه که اینجا راه افتاد منطبق با مصوبه شورای شهر نرخی که مشخص شده است از این افراد اخذ شود.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران با بیان اینکه اقداماتی در محدوده تئاتر شهر توسط وزارت ارشاد در حال انجام است، گفت: محوطه تئاتر شهر به دلیل این اقدامات وزارت ارشاد توسط حصار بسته شده است و در آنجا کارهای عملیاتی در حال انجام است. ما محدوده چهارراه ولیعصر تا خیابان جمهوری را پاکسازی کرده‌ایم و بیشترین تمرکز ما از چهارراه ولیعصر به پایین در دو طرف خیابان ولیعصر تا خیابان جمهوری است. در این فاصله در هر شیفت ۳۰۰ نفر از نیروهای ما مستقر می‌شوند تا دراین محور چهارراه ولیعصر تا خیابان جمهوری هم در ضلع شرقی و هم در ضلع غربی بساط گستری وجود نداشته باشد.

رنجبریان در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای معبربان که در این محدوده مستقر هستند از البسه دوربین دار استفاده می‌کنند، گفت: ما این کار را به صورت پایلوت انجام داده‌ایم اما هنوز نتوانسته‌ایم به صورت عمده دوربین برای البسه خریداری کنیم. نمونه‌هایی از این دوربین‌های البسه به ما ارائه شده است، اما بهترین نمونه آن همان نوعی است که فراجا از وزارت دفاع و شرکت ایز ایران خریداری می‌کند. ما قراردادمان را با ایز ایران نهایی کرده‌ایم و فکر می‌کنم انشالله اولین محموله ما که حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ عدد است در دوالی سه ماه آینده به دست ما برسد. از همین رو ما الان دوربین البسه به تعداد بالا نداریم و همان تعدادی است که برای چند اکیپ مان استفاده می‌شد، و نیروهایی استفاده می‌کنند که در محور شهر فعالیت می‌کنند.

او گفت: بحث بساط گستری در مناطق مختلف وجود دارد از جمله خیابان ۱۵ خرداد، عمده بساط فروشان نیز در این منطقه وجود دارد که از اسفند تاکنون این منطقه پاکسازی شده است.

کد خبر 875504
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha